.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متکی: رژیم صهیونیستی بیشترین لطمات را از بیداری اسلامی دید
منوچهر متکی سخنران نماز جمعه ساری روز قدس
 متکی: رژیم صهیونیستی بیشترین لطمات را از بیداری اسلامی دید

وزیر سابق امور خارجه کشورمان گفت: رژیم صهیونیستی بیشترین لطمات را از بیداری اسلامی دید.

منوچهر متکی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری و در جمع راهپیمایان مرکز مازندران اظهار داشت: روز قدس، روز یادگار امام راحل است.

وی ادامه داد: قبل از ورود به سخن، همانگونه که سطح استان، بزرگان استان، مسئولان و مردم ابراز همدردی کردند با عزیزان آذربایجانی ما در حادثه زلزله، از این جایگاه هم برای کسانی که در این آزمون الهی جان باختند، طلب رحمت کنیم و برای بازماندگان و صبر و اجر بخواهیم و دولت و ملت در هدایت مقام معظم رهبری بتواند با رسیدگی به مردم گوشه‌ای از دردهای مردم را در آن دیار کاهش دهند.

این مسئول ادامه داد: روز قدس، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین حرکت جدی و استراتژیک امام راحل در سیاست بین‌المللی ایشان تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه روز قدس یعنی تمرکز همه ظرفیت‌های جهان اسلام برای تحقق هدفی واحد و آن آزادی قدس شریف و سرزمین اسلامی فلسطین است، تصریح کرد: این استراتژی در 33 سال گذشته هر سال در چنین روزی در فریادی به بلندای همه جهان اسلام، امت بزرگ اسلامی را دعوت کرد که بیداری و مقاومت در زنده نگه داشتن سرزمین اسلامی فلسطین و فراموش نشدن جنایتی که صورت پذیرفت، استمرار داشت.

* منطق انقلابی به دلیل حق‌خواهی در مقابل زورگویان جهان قرار می‌گیرد

متکی با اشاره به اینکه در مقابل منطق جمهوری اسلامی، منطقی از سوی غرب مطرح شد، گفت: همه ظرفیت‌های جهان غرب را متمرکز کرد برای اینکه غده‌ای به نام اسرائیل در قلب جهان اسلام به وجود بیاورد و امنیت این رژیمی جعلی را بالاترین استراتژی خود تعریف کرد.

این سیاستمدار با بیان اینکه دو منطق مقابل هم قرار گرفتند، اظهار داشت: منطقی مبتنی بر اشغال، غصب و اینکه قدرت حرف آخر را می‌زند و منطق دیگر ترغیب جهان اسلام به مسئولیت اعتقادی و دینی‌اش که همان ایستادگی در برابر زور، غصب و اشغال است استراتژی و منطق امام تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه منطق انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها به دلیل  حق‌خواهی در مقابل زیاده طلبان و زورگویان جهان قرار می‌گیرد، اضافه کرد: نه اینکه ما به عنوان جمهوری اسلامی به دنبال ماجراجویی باشیم، بلکه ما به دنبال حق هستیم.

* اسرائیل یعنی مردمی بدون سرزمین

متکی یادآور شد: آنان در جبهه باطل مصمم بودند و می‌فهمیدند به دنبال چه هستند و می‌دانستند در این نقطه‌ای که در قلب جهان اسلام همیشه برای مسلمانان چالش‌زا است، باید متمرکز شوند و همگرایی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه چرا می‌گوییم رژیم جعلی و غیرواقعی، تصریح کرد: دو عنصر سرزمین و مردم تشکیل‌دهنده یک کشور است.

متکی با بیان اینکه اینها کشوری به نام اسرائیل را چگونه تاسیس کردند، تصریح کرد: اسرائیل یعنی مردمی بدون سرزمین، در سرزمینی بدون مردم، یعنی مردمی بودند که سرزمین نداشتند و این منطقه که فلسطین بود به نام سرزمین آنها محسوب و اسرائیل نامیده شد.

وی با طرح این پرسش که آیا سرزمین فلسطین بدون مردم بود که شما کشف کرده باشید، اظهار داشت: فلسطین محل زندگی فلسطینیان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی بود.

* بیداری اسلامی نوید بخش آزادی فلسطین

متکی یادآور شد: اینکه تاکید می‌شود رژیم جعلی صهیونیستی، این جعلی بودن یک منطق دقیق و درستی دارد.

وی افزود: فریاد ما در اینجا آرام آرام فراگیر شد و  در ده‌ها کشور دیگر فریاد آزادی فلسطین طنین‌انداز است و امروز بعد از 33 سال حامیان قدس و فلسطین فریادشان آگاهی‌بخش شد و ما شاهد بیداری اسلامی در خاورمیانه و در شمال آفریقا هستیم.

متکی با اشاره به اینکه پیامک‌ها، الهام‌بخشی‌ها و آگاهی‌بخشی‌هایی که حضرت امام در دوران حیات و پس از آن ارسال پیام‌ها و ادامه راهشان توسط مقام رهبری، مبدع بیداری اسلامی در منطقه شد، خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات با هوشمندی و به درستی روز قدس امسال را "بیداری اسلامی نوید بخش آزادی فلسطین" نامگذاری کرد.

وی با بیان اینکه فریاد فلسطین و مبارزات و حمایت از فلسطین در قالب این منطق روز قدس، منشا و نویدبخش بیداری اسلامی شد، گفت: امروز بسیاری از کشورها در منطقه علیه حکام جور به پا خاستند و عدالت و آزادی را فریاد می‌زنند و برخی در یک سال گذشته موفق شدند طاغوت‌های  کشورشان را از بین ببرند و نظام جدید را پایه‌گذاری کنند.

* رژیم صهیونیستی بیشترین لطمات را از بیداری اسلامی دید

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه این قیام در بحرین، اردن و در خود عربستان مطالبات مردم مطرح است، تصریح کرد: این بیداری که به یمن مقاومت فلسطین ایجاد شد امروز وظیفه‌مند است آرمان فلسطین را در اولویت سیاست خارجی خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز در تونس رابطه با اسرائیل جرم است و اینکه رئیس جمهور مصر کارشناسانی تعیین می‌کند که وضعیت معاهده کمپ دیوید را بررسی کنند، گفت: این تحول بزرگ در منطقه و جهان اسلام است.

متکی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی نخستین رژیمی است که  بیشترین لطمات را از بیداری اسلامی دید.

وی با بیان اینکه امروز منطق امام در جهان فراگیر می‌شود، گفت: این به معنای ماجراجویی نیست ما نمی‌خواهیم در دنیا دعوا کنیم حقمان را می‌خواهیم.

متکی یادآور شد: پنج میلیون فلسطینی امروز آواره در جهان هستند و سرزمین آنها در اشغال مردمان دیگری است.

وی با بیان اینکه سخن امام منطقی و قابل دفاع است، گفت: فکر می‌کنیم خویشاوندی که باید بین روز قدس و بیداری اسلامی در مسئله فلسطین پدیدار شود، دارد خودش را نشان می‌دهد.

وزیر سابق امور خارجه در دولت دهم تصریح کرد: امروز کسانی که  خیالشان راحت بود که حکمرانی بر دنیا برایشان آسان است و موزائیک سیاسی این منطقه را به دلخواه خود فرش کرده بودند، این موزائیک امروز شکاف و ترک برداشته و برخی از این موزائیک‌ها منهدم شدند.

* غرب در درون خود دچار بحران شد

متکی افزود: غرب در اداره جهان دچار مشکل و در درون خود دچار بحران شد.

وی با بیان اینکه بحران امروز غرب، متفاوت از بحران‌های معمول اقتصادی است که هر 25 سال یک بار غرب با آن مواجه بود، ادامه داد: تفاوت این بار، توفان‌های سهمگین اجتماعات و اعتراض‌های مردمی است که با آن مواجه هستند.

این سیاستمدار با اشاره به اینکه غرب به یک بن بست جدی می‌رسد، گفت: علت تمرکز و فشار زیادی که در بعد تبلیغی و روانی، غرب نسبت به جمهوری اسلامی و بحث تحریم‌ها روی آورده، انحراف توجه جهانی است که در سطح ملی خود و منطقه‌ای با آن مواجه هستند.

*امروز تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته‌اند تا در سوریه نظام حاکم را بشکنند

وی افزود: امروز تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته‌اند تا در سوریه نظام حاکم را بشکنند.

این مسئول با بیان اینکه امروز به وضوح می‌بینید حکومت‌هایی که تمام درآمدها و امکانات کشور را صرف تجهیزات نظامی می‌کنند، گفت: از طرف مردم با چالشی مواجه شدند که این سلاح‌ها به دردشان نمی‌خورد.

وی ادامه داد: در سوریه مطالباتی را مردم مطرح کردند و طبیعی است که حکومت باید توجه کند اما اقداماتی که در بحث تصحیح قانون اساسی و حکومت در سوریه پذیرفت در هیچ یک از دیگر کشورهایی که مطالبات داشتند صورت نپذیرفت.

متکی یادآور شد: بخش دیگر صورت مسئله در سوریه این است که برخلاف کشورهای دیگر، اینگونه نیست که تمام مردم وارد صحنه شدند، مجموعه‌ای هستند که روش مردم را در کشورهای دیگر انتخاب نکرده بلکه روش مسلحانه و انفجارها را انتخاب کردند.

* اصرار برای سقوط سوریه چیست

وی اذعان داشت: سلاح‌های ترکیه آمریکا و برخی از دیگر کشورها می‌آید تا سوریه را بشکنند، چرا این همه فشار است، چرا در یمن و اردن نمی‌خواهند اتفاقی بیفتد.

متکی با بیان اینکه در اینجا اصرار برای سقوط سوریه چیست، گفت: چون مذاکره با رژیم صهیونیستی را قبول نکرده است.

وی با اشاره به اینکه حکومت ضددموکراسی بعضی از این کشورها نمی‌توانند مدعی باشند که در سوریه از دموکراسی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: در تعلیق سوریه از سازمان کنفرانس اسلامی، اقدام خلاف این سازمان است.

* جوانان فلسطینی جهان اسلام را با خون و مقاومتشان زنده کردند

این مسئول افزود: مصوبات این سازمان باید بر اساس اجماع باشد، جمهوری اسلامی، الجزایر و برخی کشورهای دیگر مخالف تعلیق سوریه بودند، وقتی این تعداد کشور مخالف هستند یعنی اجماع وجود ندارد بنابراین نمی‌تواند مصوبه باشد.

وی گفت: جوانان فلسطینی جهان اسلام را با خون و مقاومتشان زنده کردند و نشان دادند آزادی قدس جزء با مقاومت میسر نیست.

متکی با اشاره به اینکه یک روز قدس دنیا را زنده کرد، اظهار داشت: اما راهکارهای سازش آنها، راه به جایی نبرد.

* ملت آرزوی تسلیم زیر پوشش تحریم اقتصادی را به دل دشمن خواهد گذاشت

وی با بیان اینکه ملت ایران این پیچ و گذرگاهی که دشمن سعی کرد با تحریم برای ما به وجود آورد، طی خواهد کرد، یادآور شد: ملت آرزوی تسلیم زیر پوشش تحریم  اقتصادی را به دل دشمن خواهد گذاشت.

متکی خاطرنشان کرد: شرایط امروز جهان، نویدبخش در جهت منافع ملت‌های مظلوم است و امروز منطق انقلاب اسلامی، منطق لیبرال دموکراسی غرب را منکوب کرده و آنها با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی اذعان داشت: امروز اگر همه آنها جمع شده‌اند تا سوریه را بشکنند، یک هدف آنها این است که بتوانند پیامی به ایران بدهند.

* سوریه از آغاز انقلاب، مواضع همراهی با جمهوری اسلامی را داشته است

متکی با اشاره به اینکه امروز آمریکا در سوریه  به دنبال این استراتژی است که سوریه را شکست را داده و بگوید یعنی ایران را شکست دادم، تصریح کرد: البته چنین مفهومی نیست چون آنچه که الهام‌بخش بوده، ایران است.

این مسئول متذکر شد: سوریه از آغاز انقلاب اسلامی، مواضع همراهی در برخی زمینه‌ها با جمهوری اسلامی را داشته و این به معنای شکست ایران نیست.

وی خاطرنشان کرد: شکست شما بیداری اسلامی است که فکر می‌کردید مسلط هستید اما این موزائیک ترک خورد و شکست.

متکی با بیان اینکه بیداری اسلامی به آرمان‌های خود رسید و اولین هدف این است که مردم متوجه قدرت خود شده و حکومت‌ها متوجه شدند دیگر به سبک سابق نمی‌شود بر مردم حکمرانی کرده و بر مطالبات آنها توجه نکرد، گفت: حتی اگر عربستان امروز بتواند بازهم قدرت را حفظ کند اما متوجه شده که در مقابل مطالبات مردمی نمی‌توان ایستاد.

* دنیای جدیدی در حال تولد است

وی با اشاره به اینکه دنیای جدیدی در حال تولد است، ادامه داد: معتقد هستم ایران در این تحولات جهانی و منطقه‌ای در سایه‌ای ایستادگی و مظلومیت ایستاده و مقاومت کرده هرچند که ما33 سال ما تنها بودیم.

متکی افزود: امروز ملت ایران اسوه و نمونه شده و افتخاری برای ملت ایران است.

وی با بیان اینکه خدمت برای این ملت بزرگ‌ترین افتخار است و خدا را شاکر هستم به لحاظ جغرافیایی خویشاوندی با مردم خطه شمال که در طول تاریخ اسلام امتحان‌های خوبی پس دادند، دارم، خاطرنشان کرد: مردم مازندران در سال‌های قبل از انقلاب، کتاب ولایت فقیه امام را در سطح استان توزیع می‌کردند و در سال‌های بعد از پیروزی، در فتنه‌ها ایستادگی کردند در سال‌های دفاع مقدس لشکر 25 کربلا تجلی گاه مقاومت ایثارگران بود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.